zaterdag 4 mei 2013

Van snelle tourer naar struise trekker.

Met nog anderhalve maand vóór mijn fietsvakantie - voor wie het wil weten: van Antwerpen naar Alpe d' Huez - was het een mooie gelegenheid om mijn dagelijks werkpaard klaar te stomen voor wat hopelijk een fantastische trip zal worden. 

Die gelegenheid bood zich aan onder de vorm van een aantal onderdelen die ik besteld had, en die waren binnengedruppeld: een SLX-cassette achter, een KMC-ketting en een nieuwe rubber kous voor de Headshok-vering. Een beetje leerstof voor de liefhebber: Cannondale heeft al jaren een leuk systeem van voorvering, waarbij de demper in de balhoofdbuis is ingewerkt. Dit geeft een efficiënt en toch esthetisch verantwoord zicht. Ook is dit systeem lichter dan de traditionele voorvering.
De harmonikale kous heeft de neiging te scheuren na een paar jaren. De "gewone" leveranciers konden niet aan de kortere, originele kous raken, maar 88aid.com (geen idee? zoek het eens op!) wist er nog één op de kop te tikken. Mijn geluk weeral, want de grotere kous stond er toch niet mooi op.  

Lange kous.

Ook de snelle banden van Grand Bois moesten worden gewisseld. Fijne banden, en ze zoemden zalig als ze op snelheid waren, maar na vier keer lek op een paar maanden moet ik toch besluiten dat ofwel de banden niet geschikt zijn om in het betonnen België te rijden, ofwel dat de fietspaden bezaaid liggen met glas en andere rommel. Ik neig naar het tweede... Hierbij dus een warme oproep aan minister Crevits om onze fietspaden eens te vegen. En ook bij deze een warme oproep aan onze medemens de nestbevuiler om zijn rommel niet zomaar langs het autoraam naar buiten te gooien!!


Hier prijkt hij nog in 'light' uitvoering.

Andere kant.

Deze zaken moeten op de juiste plaats gemonteerd worden.



De brede banden heb ik nog in de garage liggen van de vorige fietsvakantie. Continental Travel Contact 37-622. Genoeg om mij en mijn bagage te dragen. 



Korte kous


Iiieeee, wat is ie naakt!!

Headshok

Headshok naakt.

Nieuw als een lentebloem. En langer houdbaar!

Tip top aandrijving.

Waarom juwelen dragen met zo 'n mooie ring?

BAM!!! Hier staat opeens een ruige vakantiefiets!!!
Andere kant.

Met dikke sloefen voor de rustige onverharde paden.

Sexy kort kousje. 


Ogen op de rug...

Jammer dat het nu nog anderhalve maand wachten is! Wij staan al te trappe(le)n!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten